Seyyar Oyun Alanı

Oyun oynamak, çocukların günlük rutinlerinin en önemli parçalarından biridir. Çocukların yaşanabilir bir şehir yaşamına sahip olabilmeleri için, kent çocukların ihtiyaçları doğrultusunda tasarlanmalıdır. Oyun alanları, şehirlerde yaşayan çocukların yaşam alanlarının en tepesinde yer alır. Bugünün şehirlerini düşündüğümüzde, mahallelerin ve sokakların çoğunun çocuk dostu olmadığı açık bir gerçektir. İstanbul bağlamında, bu daha çok yoksul mahallelerde gözlemlediğim bir konudur. Tabakalı ve iç içe binalar arasındaki dar sokaklar, çocuklar için oyun alanı haline gelmiştir. Seyyar Oyun Alanı, İstanbul’un dezavantajlı mahallelerinde yaşayan çocuklar için oyun alanını erişilebilir kılmak amacıyla tasarlanmış bir projedir. Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin desteğiyle, belediye ile ortaklaşa gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. Seyyar Oyun Alanı, bir römork çekme kancası sistemi ile her yere götürülebilecek bir oyun alanıdır. Çocukların günlük enerji harcama gereksinimlerini karşılayacak, deneme yanılma yoluyla ses yaratabilecekleri modüller içerir.

Playing games is one of the most essential parts of kids’ daily routines. For the children to have viable city life, the surrounding environment must be designed around their needs. Playgrounds are at the top of children’s living spaces in the cities. When we consider today's cities, it is an obvious fact that most neighborhoods and streets are not child-friendly. In the context of Istanbul, this is more of an issue in poor neighborhoods. Narrow streets between stratified and intertwined buildings have become the playground for children. Mobile Playground is a project designed to make the playgrounds accessible to children living in the disadvantaged neighborhoods of Istanbul. It is planned to be accomplished in partnership with the municipality together with the support of corporate social responsibility projects. Mobile Playground is a playground that can be taken anywhere with a trailer tow hook system. It consists of modules where children can create sound through trial and error while being able to move enough to satisfy their need for spending energy.

Product Visuals

Beyza Özmen

Contact Info

  • DateJune 13, 2020
  • Category2020